Hälsofarlig blogg

Dagens Medicin rapporterar idag om att det är hälsofarligt att blogga. Att det finns många hälsofaror som lurar i världen är ju helt klart, men att även bloggandet skulle tillhöra dem leder onekligen till vissa etiska bekymmer.

Sedan årsskiftet har jag försökt driva denna blogg som en aktiv hälso- och sjukvårdspolitisk blogg med målet att delge er läsare med mina tankar kring sjukvård och sjukvårdspolitik 4-5 gånger i veckan. Befinner jag mig nu i riskzonen? Frågan är om du trogne läsare av bloggen också är utsatt för fara? Vilken ansvar kan och bör jag ta som ansvarig sjukvårdspolitiker för min egen och eran hälsa?

Riskerar jag att åsamka regionens sjukvård extra kostnader? Går det att förebygga riskerna på något annat sätt än att helt enkelt sluta med bloggandet? Kan WHO kanske starta ett nätverk med hälsofrämjande bloggar?

Som ni förstår så brottas jag med många svåra frågor på fredagens eftermiddag. Kan jag ens med att skriva denna bloggtext utan att utsätta mig själv och omgivning för allt för stor fara?

Efter en tids grunnande har jag kommit till insikten att inte farorna ska överdrivas. Jag är beredd att ta risken genom att fortsätta att driva denna blogg, och jag hoppas också att du som läsare vågar hänga med även fortsättningsvis.

Får be att få önska en trevlig och bloggfri fredagskväll - och om jag lyckas i det förebyggande arbetet kanske det inte blir några fler inlägg under helgen. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0