2008 och en blogg om sjukvårdspolitik

Nytt år och nya ambitioner. En av årets ambitioner är att via denna blogg bjuda på mina tankar kring hälso- och sjukvård i allmänhet och sjukvårdspolitik i synnerhet med främsta fokus på sjukvårdspolitiken i Västra Götalandsregionen.

Sedan 1 april 2004 är jag ordförande för Västra Götalandsregionens hälso- och sjukvårdsutskott och har i den rollen en stor möjlighet att påverka sjukvårdens utveckling i Västra Sverige. Jag vill med denna sida försöka dela med mig av mina tankar kring sjukvårdens utveckling, men också få möjlighet att problematisera och ge en bild av vad som händer i huvudet på en sjukvårdspolitiker.

Välkommen som läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0