Budget antagen

Strax före klockan 17.00 antog regionfullmäktige budget för 2009. Inte helt överaskande var det majoritetspartiernas förslag till budget som vann bifall. Det som däremot förvånade var att det för första gången inte blev någon votering kring de sex budgetförslagen. Själva voteringen hade ju bara varit en formsak, men ändå lite knepigt att efter en debatt som pågått sedan 10.30 igår och innehållit 149 inlägg samt 188 replikskiften inte få votera.

Jag tror främst att fullmäktiges ordförande Hans Aronsson (s) blev lite besviken. Han berättade på fullmäktiges "firmafest" i går kväll att han laddat för en omfattande kontrapropositionsordning. Nu är det väl bara Hans, jag själv och några andra ordföranderävar som njuter av att få genomföra en ordentlig kontrapropositionsvotering.

På tal om att leda större möten så kan jag inte låta bli att skryta lite över mina egna talanger. Förrförra helgen var jag ordförande på Företagarnas rikskongress. På denna länk kan du se hur de ger mig ett tillägg till min ordförande-CV. (Det räcker att läsa det första stycket.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0