Nominerad

OK, detta är ett inlägg som inte exklusivt handlar om analyser, reflektioner och kommentarer om hälso- och sjukvårdspolitik, men det är ändå inte irrelevant för denna blogg.

Folkpartiet i Bohuslän har idag haft nomineringsmöte inför nästa års valsedlar till riksdagsvalet (gul valsedel) och regionvalet (blå valsedel) för Bohusläns valkretsen, som i formella termer heter Västra Götalands västra valkrets.

Nomineringskommitén hade föreslagit mig på en första plats på valsedeln, och jag blev tacksamt enhälligt val vid nomeringsmötet, vilket jag är oerhört tacksam för. Jag är mycket stolt över mycket av det som vi har uträttat i sjukvården de senaste åren, men samtidigt ödmjuk inför uppgifter som återstår innan vi har den hälso- och sjukvård som jag tycker att invånarna i regionen har rätt att kunna förvänta sig.

Att bli nominerad till första platsen på partiets valsedel är ett stort förtroende och jag hoppas kunna leva upp till det, och jag hoppas kunna få chansen att fortsätta vara med och påverka den sjukvårdspolitiska inriktningen i regionen ytterligare en mandatperiod - och därmed förhoppningsvis kunna bjuda analyser, reflektioner och kommentarer om utvecklingen i regionens och i den svenska hälso- och sjukvården ytterligare en mandatperiod.

Den tredje söndagen nästa år - den 19 september - är valdagen då förutsättningar för detta avgörs definitivt. Det kommer på många sätt att vara drygt tio spännande månader fram tills dess.

Tack till de partikamrater som idag gett mig förtroendet och stödet att få vara en del i det arbetet.

Kommentarer
Postat av: Ericsson I Skönevik

Grattis!

2009-11-08 @ 10:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0