VG Primärvård på fullmäktige

En hel dags sammanträde med regionfullmäktige är på väg mot sitt slut. Listan för dagens sammanträde var inte lång, men ganska så viktig. Vi har fattat beslut om att förorda en ägare av kollektivtrafiken i framtiden istället för 50 ägare i form av 49 kommuner och en region. Vi har fattat beslut om den politiska organisationen för nästa mandatperiod och också om arvoden för dem som kommer att vara förtroendevalda under nästa mandatperiod.

För min egen del så har fullmäktige främst kommit att handla om tre interpellationsdebatter i tre frågor om VG Primärvård från tre vänsterpartister. Det är aldrig en slump att det kommer tre interpellationer i samma ämne samtidigt. Jag tolkar det som att vänsterpartiet, som enda parti som var emot införandet av VG Primärvård, här och idag inledde sin valrörelse med att försöka peka på brister.

Jag är naturligtvis oerhört partisk i denna fråga, men jag tycker faktiskt att mina och andra politikers svar och argument på vänsterpartiets frågor har varit starka nog för att vinna debatten. Och just i detta nu visade det sig att vi vann den tredje interpellationsdebatten på walk over då interpellanten hade hunnit lämna sammanträdet. Synd. För jag kände mig i mycket bra debattform.

VG Primärvård firar väldigt snart ett halvår. Mycket har blivit bra, annat hade kunnat bli bättre och jag är övertygad om att det kommer att bli ännu bättre när alla blivit "varma i kläderna" och rutiner och annat som är nytt har satt sig på ett annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0