Omstart

Jag har varit en fantastiskt dålig bloggare sedan 2010 blev 2011, men har sista veckan lovat ett antal "fans" att jag skulle komma igång igen. Hade börjat skriva på en sammanfattning av allt som hänt under januari, men så får jag för några minuter sedan beskedet om att valprövningsnämnden beslutat om ett omval till regionfullmäktige i Västra Götaland.

Kort sagt är jag chockad. Jag trodde nog att Valprövningsnämnden skulle kunna besluta att tilldela Centerpartiet det sista utjämningsmandatet istället för till Socialdemokraterna, men att de skulle besluta om omval i alla valkretsarna i Västra Götaland är mycket förvånande. Det finns dock en tydlig logik i nämndens beslut då det just rör utjämningsmandat så berörs alla valkretsar.

Nåväl, då var bloggen aktiverad igen. Jag lär återkomma om både detta beslut, om vad som hänt under januari och om hur livet är som oppositionspolitiker. Det sistnämnda kan ju komma att ändras med ett extraval.

Kommentarer
Postat av: Jan Åke Simonsson

Även jag är chockad. Det ingick inte i mina planer att det skulle bli valrörelse i april och maj månad.

2011-02-13 @ 13:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0