VG Primärvård

På onsdag nästa vecka presenterar Bengt-Göran Olausson resultatet av det uppdrag som HSU gav i mitten på förra året om att ta fram en idéskiss om hur vi kan utveckla primärvården i Västra Götalandsregionen.

De som regelbundet läser min blogg eller på annat sätt har följt min sjukvårdspolitiska gärning vet att primärvården är en fråga som ligger mig särskilt varmt om hjärtat. Av just den anledningen tänker jag inte kommentera förslaget förrän på onsdag nästa vecka trots att Göteborgs-Posten idag har artiklar kring det förslag som ska presenteras nästa vecka.

Jag tycker det är viktigt att Bengt-Göran med medarbrtare får presentera en helhet, och jag är också mer angelägen om att försöka få ihop en så bred majoritet som möjligt för förbättringsförslag i primärvården än att försöka ta egna politiska poänger för mig eller folkpartiet.

Att representanter för de övriga partierna har haft samma inställning har gjort att vi under det gångna året har haft ett konstruktivt och bra samarbete över partigränserna kring hur vi kan utveckla primärvården så att de få möjligheter att fylla den roll som vi vill, önskar och hoppas att de kan ta i det samlade sjukvårdssystemet.

Det kommer att bli en intressant och spännande vecka fram till nästa onsdag då jag lovar att bli betydligt mer talför - också i min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0