Nu drar min valrörelse igång

Det har gått en månad sedan mitt förra inlägg som var en form av halvtidsrapport från Almedalen. Jag hade verkligen ambitionen att blogga denna sommar till skillnad från mina två tidigare somrar som bloggare då jag tydligt deklarerade en sommarpaus. Jag kan nu konstatera att - valrörelse eller inte - man behöver en paus under några veckor, och den har jag nu tagit.

Idag, lördag den 7 augusti, drar min valrörelse igång på allvar. Folkpartiets toppkandidater i valet till regionfullmäktige kommer att samlas för att dra upp de sista riktlinjerna för valkampanjen, diskutera valmanifestets punkter, kanske spela in lite inslag till webb-TV:n, göra finjusteringarna av hemsidan med mera. Under de närmaste 10-12 dagarna kommer såväl valmanifest som vår nya hemsida att lanseras och sen kommer i alla fall jag att försöka kampanja så mycket jag bara orkar för att få ett bra stöd för att kunna genomföra våra liberala idéer för regionen under nästa mandatperiod.

I morgon, söndag den 8 augusti, är det lite mer officiell västsvensk valupptakt när vår partiledare Jan Björklund traditionsenligt håller ett sommartal på Marstrand. Jag tror jag första gången hörde folkpartiets ordförande sommartala på Marstrand 1984 när Bengt Westerberg inledde en nu över 25 år lång tradition, och jag har varit på plats i princip varje år för att lyssna till Bengt och sedan också Maria Leissner, Lars Leijonborg och nu för andra gången Jan Björklund.

Nu drar alltså min valrörelse igång, och det kommer också mitt bloggande att göra. Under de närmaste dagarna kommer jag att på bloggen presentera en personlig topplista över de beslut de senaste åren som jag är mest stolt över och där jag tror att min egen insats och mitt eget engagemang starkt har bidragit till att vi fattat just dessa beslut.

Välkommen att följa min blogg under valrörelsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0