Löftesåret

GOTT NYTT ÅR!

Mitt tredje år som sjukvårdsbloggare börjar idag och jag är faktiskt lite imponerad över mig själv att jag faktiskt har lyckats hålla igång den här sidan.

Nyår brukar också innebära nyårslöften, och ett nytt år som dessutom är ett valår borde innebära ännu fler löften för framtiden. Mitt löfte detta år är - som vanligt - att bidra med vad jag kan för att GAIS ska gå uppåt i tabellen, Folkpartiet ska gå uppåt i väljarkåren och att jag själv åter ska gå nedåt i viktutveckling. Efter några starka insatser det senaste 1,5 året då jag tappat ca 30 kilo i veckan var slutet av hösten ingen höjdare där jag antingen inte hann eller orkade träna i den utsträckning som jag borde, så nu är det bara att ta nya tramptag på cykeln och i övrigt sköta sig hyggligt för att återgå i normalform även viktmässigt.

När jag tittar på min översikt för kalenderåret 2010 så ser jag att sju vardagar fram till midsommar fortfarande är utan inplanerade aktiviteter, och det kommer att komma till möten som ännu inte är bokade och därtill ett antal träffar som jag vill ha med vissa och som andra vill ha med mig OCH det kommer att vara en valrörelse som ska planeras fram till den 19 september i höst.

Det kommer med andra ord att bli ett tufft, men samtidigt oerhört intressant år vi har framför oss. Jag ska här och nu ändå försöka ge tre löften för det här året;

- Jag ska göra mitt allra bästa för att utifrån min roll som ordförande i regionens hälso- och sjukvårdsutskott bidra till att utveckla hälso- och sjukvården i Västra Götalandsregionen så länge jag får ha kvar detta uppdrag.

- Jag ska göra mitt allra bästa som ordförande i Folkpartiets Väststyrelse och som kandidat i valet för att Folkpartiet i Västra Götalandsregionen ska göra ett så bra val att vi som parti har möjlighet att vara med och fortsatt påverka utvecklingen av regionen och i synnerhet dess sjukvård.

- Jag ska fortsätta att vara aktiv på min sjukvårdsblogg och förhoppningsvis ge lite insikt till er som läser dessa rader om mina reflektioner, analyser och kommentarer om vad som är på gång i regionens och landets hälso- och sjukvård.

Tack till er alla som (ibland till min förvåning) kontinuerligt eller tillfälligt läser dessa sidor.

/Jonas


Kommentarer
Postat av: T

30 kilo i veckan? Under 1,5 år?

Hur mycket vägde du från början, 2 ton?

2010-01-14 @ 15:37:25
Postat av: Jonas Andersson

Oj, så kan det gå när det går för fort med tangenterna. Några 30 kilo i veckan var det förstås inte, men väl under det första året.



/Jonas

2010-01-14 @ 22:44:32
URL: http://jonasliberal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0