Tillbaka!

Det är möjligt att jag skulle kunna skylla på att min senaste inlägg skrevs den 29 februari - sällsynta dagen - till varför det inte blivit några inlägg på tio månader, men nu är det slut på bloggrasten. Jag är tillbaka - fem år efter mitt första blogginlägg på denna sida - för att analysera, reflekter och kommentera kring det som händer i svensk hälso- och sjukvård i allmänhet och om hälso- och sjukvårdspolitik i Västra Götalandsregionen i synnerhet.
 
Jag hälsar gamla läsare välkomna åter och nya läsare välkomna att följa mig här, liksom på twitter där ni finner mig som @Jonas_Liberal
 
Det är idag 14 år sedan Västra Götalandsregionen bildades och genomlevde den första dagen som självstyrelseorgan. Jag har haft förmånen att i olika roller fått vara med på hela den resan och även om det är mycket som har hänt och utvecklats både positivt och negativt under dessa år, så uppskattar jag allra mest att blicka framåt och vara med och försöka peka ut vilken riktning som regionen bör ta de närmaste året.
 
Det är idag den första dagen på 2013 och det är ett år vars utmaningar kommer att vara de största sedan år 2000 för hälso- och sjukvården i Västra Götalandsregionen. I det läget kan man försöka lappa och laga på marginalen och hålla tummarna för en bättre skattekraftsutveckling, en återbetalning av tidigare inbetalda pensionsmedel eller plötsligt ökade statsbidrag. Eller så kan man som det anstår ett självstyrelseorgan ta på sig den gula ledartröjan och peka på strukturella former, nödvändiga investeringar och nya synsätt för att skapa förutsättningar för en positiv utveckling för de kommande 14 åren.
 
Jag kommer att återuppta mitt bloggande de kommande dagarna med en serie inlägg som kommer att handla om Västra Götalandsregionens framtid och vad jag ser som nödvändiga investeringar för framtiden för att stärka regionens hälso- och sjukvård.
 
Ni är välkomna att både följa mig och kommentera det jag skriver.
 
GOTT NYTT ÅR!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0